ר"ע אלעד ישראל פרוש: "אני מתחייב שאף בת לא תישאר בבית" • הראיון המלא

דוד לזר 1 Comment on ר"ע אלעד ישראל פרוש: "אני מתחייב שאף בת לא תישאר בבית" • הראיון המלא
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (חמישי) בחצות לילה אלפים רבים השתתפו בקומזיץ ייחודי באמפי פארק בעיר אלעד שהופק על ידי עיריית אלעד ומשרד התרבות והועבר בשידור חי ברדיו 'קול חי'.

דקות לפני תחילת האירוע, ראש העיר ישראל פרוש העניק ראיון מקיף ליעקב גרודקה באולפן המיוחד של 'קול חי' במקום, בין דבריו התייחס פרוש לפרשת הסמינרים בעיר ואמר כי "אני מתחייב שאף בת לא תישאר בבית". רשמנו.

בתחילת דבריו התייחס ראש העיר פרוש ל היסטוריה הקשה של העיר אלעד, "אלעד היו לה 15 מאוד קשות, חשב מלווה בלאגן עם כספים, העיר לא התנהלה , היה חסר כיתות, כיום יש הרבה מאוד סייעתא דישמיא, כשאתה רואה קיץ 'בין הזמנים' שבוע שלם, ואתה רואה את כל הציבור החרדי מגיע לפה – התושבים לפעמים כעסו למה מגיע לנו שמגיעים מבחוץ אבל אני שמחתי, הגיע הזמן שאלעד תתחיל לארח את הציבור החרדי מבחוץ. ושאתה רואה הלילה, בעת שאתה מסיים את אירועי בין הזמנים – אם אירוע קומזיץ גדול כזה באמפי פארק, כשאתה רואה את בחורי הישיבות – אלפי בחורים, אתה נהנה, אתה מחייך".

"רק סייעתא דישמיא, תאמין שאתה כלום ושאתה רק רובוט של הקדוש ברוך הוא, אתה צריך להתפלל אליו ולבקש ולעבוד בשביל שיהיה טוב לציבור, וכשטוב לציבור ולתושבים ואת זה אתה רוצה – אז יש סייעתא דישמיא".

"תמצא את היס"מ שלי מולך"

פרוש סיפר על מאמציו למנוע אפליה למגזר החרדי ואמר כי "קיבלתי טלפון הבוקר ב7 בבוקר, אני כל לילה ער עד 5 לפנות בוקר מסתובב עם הנערים כאן בעיר, אוסף אותם ומלכד אותם, יש כאן הרבה נוער נושר ואני גאה להיות חבר שלהם, הבוקר אני מקבל טלפון שאין היום אירועים – יש צו סגירה. הגעתי למצב שהיום אחר הצהרים אני מדבר עם הממ"ז והוא אומר לי 'אני אשלח כוחות לסגור את האולם' ואמרתי לו 'אם תשלח כוחות אתה תמצא את היס"מ שלי מולך', כי הגיע הזמן שהציבור החרדי יקבל את מה שמגיע לו, אמנם יש הרבה מאוד קשיים אבל אנחנו נלמד איך לעשות את זה ולא נעצור בדרך, צריך לעבוד באגרסיביות ולא לראות אף אחד ממטר, למען התושבים, כך זה בכיתות, כך זה בניקיון, כך זה בתרבות וכך זה בלתת חיוך לכל ילד ותושב שגר פה בעיר".

אתה חושב שאתה מוביל כאן תהליך שיקבל ביטוי גם בערים אחרונות?

"אני בטוח בזה בעזרת ה', זה לא רק משרד התרבות, העיר החרדית הראשונה שפרצה גבולות עם ועדת גבולות, חתמנו על הסכם, כל המחצבה כאן ליד – עוברת לאלעד בזכותו של השר לשעבר גדעון סער. אבל הגענו לאיזשהו מצב שבאתי ואמרתי 'רבותי, יש פה עיר חרדית במרכז הארץ, באו נסקור מה קורה סביבה', פתאום שרי בממשלה מבינים שיש ראשי ערים מקצועיים שרוצים להוביל את העיר קדימה, ילד שנולד לאבא חרדי הוא כמו ילד שנולד לאבא דתי, אבא חילוני או אבא ערבי, זה לא משנה, זה ילד של מדינת ישראל, והוא צריך לקבל את השירות ממדינת ישראל והוא יהיה בכל משרד ממשלתי".

האם יש סיכוי שיום אחד נוכל לומר 'המגזר החרדי לא מופלה לרעה'?

"אני אומר לך גם בכיתות בשנים האחרונות במשרד החינוך, גם במשרד השיכון גם בתרבות ובפנים, קורים דברים טובים, ייקח אמנם עוד הרבה זמן לאן שאנחנו צריכים להגיע, יש הרבה מאוד אנשים בציבור הישראלי שלא רוצים ולכן הם מסכסכים כל הזמן בין הציבוריים, אבל היום כבר מבינים את זה טוב מאוד שאנחנו אזרחים ככל האזרחים".

אחדות בעיר אלעד

"העיר אלעד ברובה היא עיר ספרדית, ובבחירות האחרונות שרצתי אמרו לי 'זו עיר של ש"ס' ואמרתי 'זו לא עיר של ש"ס, זו עיר ספרדית עם הרבה מאוד מגזרים, כל קהילה, אם יש פה תימנים אז יש פה שאמי, בלאדי ועוד אחרים, ויש כאן פרסים ובוכרים ובבוקר אני קם האושפולו ובלילה אני הולך לישון עם החינה, ובצהרים אתה אוכל בקלאווה. אני עושה את זה כי אני אמור לשרת כל תושב וכל אזרח. אני חושב שהגענו למצב שכולנו רוצים בטוב של העיר, והכל ביחד עם השותפים, יש לי חברי עיירה נפלאים, אמנם יש עדיין הרבה מועקות אבל קיבלנו עיר עם הרבה מאוד גירעונות, קיבלנו עיר עם חשב מלווה, אלעד היום, שנה וחצי אחרי הבחירות, אין חשב מלווה, קיבלנו ניהול תקין, אנחנו עיר שקיבלה כעת פעם ראשונה מאז הקמתה – ניהול תקין וזה אודות לשותפים ולעבודה יחד, לא להביט אחורה אלא רק קדימה, ולנצח בעזרת ה'".

הזכרת שיש באלעד עדיין 'מועקות', עם איזה 'מועקות' אתה כראש עיר מתמודד כיום?

"המצב לא פשוט, יש בנות שעדיין בבית, יש נוער נושר שצריך לעזור לו, יש הרבה מאוד עבודה, לאט לאט בצורה בטוחה עם הרבה ס"ד – נעבור את הכל".

"בשנה שעברה, אני בעצמי ללא עזרה של אף אחד, כולם ירו עלי תותחים והעיר הייתה מלאה עלי בפאשקווילים – אבל לא נשארה בת אחת בבית, אני שיבצתי את כולם. השנה באתי ואמרתי 'אני רוצה שותפים עם אחריות' ובעזרת ה' בנות לא יישארו בבית. עד לפני שבוע משרד החינוך עבד לבד, אבל אני מאמין שמעכשיו הם שותפים, הם מבינים שהעירייה היא הרגולטור וצריך לעבוד יחד והכל יבוא על מקומו בשלום".

אז יש לנו כותרת, אתה מתחייב שלא יישארו בנות בבית?

אבל הכותרת באלעד היא שביום ראשון בבוקר הבנים נכנסים לכיתות בפעם הראשונה, אין הכנסת קראוונים לעיר, בונים כאן ב-3 משמרות, ביום ראשון כולם נכנסים לכיתות, בראשון לתשיעי כל הבנות יהיו בכיתות, ובא לציון גואל".

האזינו לראיון המלא:

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אין על יעקב גרודקה התותח!